måndag 21 maj 2012

Jag kan inte riktigt...

...motstå filmer som är gjorda av Tim Burton, men de senaste filmerna har verkligen varit en besvikelse. Jag hoppades på att "Dark shadows" skulle vara mycket bättre än den var, men hele filmen var ganska vattnig i storyn och det var många scener som kom in lite som "btw, det här missade ni när vi filmade annat".
Sanningen är att jag inte har följt utvecklingen av den här filmen lika mycket som jag spanat på "Frankenweenie". Ler-filmerna har aldrig varit en besvikelse tidigare och, med tanke på att den är baserad på en kort film han själv gjorde för en väldigt massa år sedan, hoppas jag att den är riktigt igenomtänkt!

Föresten var det någon annan som tänkte på hur lik huvudkaraktären Barnabas i Dark Shadows är med Amaimon från Blue Exorsict? Måste erkänna i all hemlighet att det var en av anledningarna till att jag kände att jag ville se filmen.



1 kommentar: