söndag 6 maj 2012

Fler otome kräver...

...att man lär sig lappa ihop dem med en engelsk fil så man förstår dem. Det var klurigt, men gick snabbt och nu vet jag hur jag ska göra för all framtid!
I helgen passade jag på att ta mig en närmare titt på otome-spelet "Starry Sky" som verkar väldigt populärt, men tyvärr är gjort på japanska. Efter att ha tittat runt dock märkte jag att det fanns goda grunder för att det skulle finnas en översätning att instalera till. Vilket det också gjorde.

Så nu spelar jag Starry Aky - In spring. Det finns 4 spel, en för varje årstid och med 3 karaktärer i varje som utgör de 12 horoskopen (europeiska).
Stoyn verkar enkel, man är antagen till en skola för astronomi och astrologi som den enda kvinnliga studenten då skolans policy nyligen ändrats från att ha varit en strikt pojk-skola. Man är där med sina 2 bardomsvänner (Kanata och Suzuya) men det blir snart livat då en ny student förflyttas till skolan mitt i terminen från frankrike. Studenten (Yoh) verkar känna dig, som huvudkaraktär, sedan tidigare och visar öppet att han är intresserad av dig redan från början. Detta gör i sin tur att dina andra vänner snart inser precis hur viktigt bandet mellan er är och tar det inte lätt när en utomstående dyker upp och riskerar att komma emellan er. Slagsmål och dolda känslor bubblar upp till ytan, men i slutändan är det du som väljer. Kan du få alla att bli vänner med varandra om det finns det någon du i slutändan kommer välja över de andra?

Mycket bra grafik, kul story och bra röstskådespel (alla texter läses upp på japanska!)! Det verkar dock som om man kan spela allt mellan 2- 10 timmar, man kan namnge sin karaktär (!), 7 olika slut man skan få (2 per karaktär, det BRA som har en epilog 2 år efter historien och ett SANNT som utspelar sig 5 år efter). Jag gillar det skarpt, har man mycket fri tid (som jag inte har igentligen) och gillar genren ska man ta chansen! ; )


Intreserad? Ladda hem här, det är gratis. Där finns också de engelska filerna och en guide till hur du gör!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar