måndag 6 juni 2011

Uppcon -11

En fantastisk upplevelse i år igen! Jag inte beskriva hur glad jag är att många försöker integrera konventet med musik och skönhetsprodukter. Det såldes mycket saker riktat mot oss intresserade av den japanska stilen med lösögonfransar och lösnaglar.

Det jag personligen fann roligast var en liten workshop där man kunde dekorera sin egen mobil med cabochons, pärlor och stenar. Jag har funderat på att göra det själv väldigt länge, men inte kommit till skott att faktiskt beställa allt som krävs, så för mig var det en självklarhet att säta mig ner och göra det!

Så här såg min mobil ut från början. Vid sidan ligger de
cabochons och pärlor jag valt att använda. Eftersom jag tyckte att de vita pärlorna såg lite gula ut valde jag ljusrosa.

Det var pilligt, men jag älskade det! Det tog nog runt 1,5 timme, men det var det värt med tanke på resultatet! Jag är så nöjd med den färdiga mobilen!
Love!
 
De bästa köpen på Uppcon i år:

1. En hårpuff i kardborre som man gömmer under håret för att få volym. I paketet fick man 2 stycken i olika storlekar! Inga mer kråkbon vid tupering!

2. Lösögonfransar för snyggare ögon!

3. Finostavar i olika former och färger!

4. En 3D nagelform för akryl i form av hjärtan.

5. Örhängen, handgjorda och försilvrade så att även vi nickelalergiker kan använda dem!

6. En miniväska. Perfekt för små limtuber eller läppstift som ska hållas reda på!

7. Eftersom att dekorera mobilen var så kul, bestämde jag mig för at köp med lite deco så jag kan sitta hemma och pyssla med det! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar